aNtropologia, KoMUNiK acja, aNiMacja... 205 Paweł Rodak Roman Chymkowski Wojciech Dudzik Antropologia, komunikacja, animacja – trzy wymiary „wiedzy o kulturze” 1. Założenia Czym jest, czym może stać się, czym być powinna wiedza o kulturze jako przedmiot nauczany z szkołach ponadgimnazjalnych – liceach, liceach profilowanych i technikach? Na te pytania nie ma jednej odpowiedzi, o czym świadczy chociażby przebieg toczącej się od dłuższego czasu dyskusji wokół do niedawna obowiązującej i nowo przyjętej w 2008 roku podstawy programowej dla tego przedmiotu1, a także 1 Podstawaprogramowadlaliceówogólnokształcących,liceówprofilowa- nychi techników (www.men.gov.pl/prawo/rozp_155/zal_4.php); E. Bartnik, K. Konarzewski, A. Kowalczykowa, Z. Marciniak, T. Merta, Podstawaprogramowakształceniaogólnego.Projekt, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 2005, s. 160-162. Wspomniana dyskusja toczyła się m.in. na stronie internetowej Instytutu Spraw Publicznych (www.isp.org.pl) oraz podczas konferencji Strategienauczaniawiedzyo kulturzew szkołachśrednich, która odbyła się w Białymstoku w dniach 2-3 marca 2006. Nowa podstawa programowa została wprowadzona RozporządzeniemMinistraEdukacjiNarodowejz dnia28grudnia 2008r.w sprawiepodstawyprogramowejwychowaniaprzedszkolnegoorazkształceniaogólnegow poszczególnychtypachszkół, (http://www.reformaprogramowa. men.gov.pl/dla-nauczycieli/rozporzadzenie-o-podstawie-programowej-w-calosci), zob. Załącznik nr 4.