p r z Y K ł a dY p r o j eK tów d ot Ycz ącYc h K r e at Y w N eg o N aU cz a N i a ... 297 2. Poprzez współpracę z kreatywnymi profesjonalistami nauczyciele rozwijają swoją wiedzę i umiejętności, stale podnoszą kwalifikacje zawodowe, co z jednej strony przekłada się na uatrakcyjnienie samego procesu nauczania, z drugiej zaś – jest doskonałym przykładem aktywności ukierunkowanej na proces uczenia się przez całe życie. 3. Szkoły bardziej otwierają się na nauczanie poprzez sztukę, kulturę, kreatywność i partnerstwo. Jako instytucje odpowiedzialne za kształcenie młodzieży oraz przygotowanie ich do życia w społeczeństwie, dzięki takiemu podejściu, są w stanie szybko reagować zarówno na zmiany zachodzące w ich bezpośrednim otoczeniu, jak i w skali globalnej. 4. Przedstawiciele przemysłów kreatywnych oraz przemysłów kultury budują pozytywny obraz swojej działalności poprzez zaangażowanie w społecznie istotne projekty. Dzięki programowi tworzone są nowe miejsca pracy oraz możliwości rozwoju zawodowego dla kreatywnych profesjonalistów. Od 2002 roku w ponad 8 tysiącach projektów, zainicjowanych i wspieranych przez program, udział wzięło około miliona uczniów, 90 tysięcy nauczycieli i 6,5 tysiąca firm, instytucji i indywidualnych reprezentantów sektorów – kreatywnego i kultury. Jednym z przykładów zaangażowania szkół do programu „Creative Partnerships” była inicjatywa Let’s get Together Project (Zróbmy torazem),zrealizowana na przełomie 2009/2010 roku w szkole podstawowej Southey Green Community Primary School.Władzom instytucji zależało na zwiększeniu zaangażowania rodziców w sprawy szkoły. Pomocne przy osiągnięciu tego celu okazały się narzędzia wykorzystujące współczesne technologie komunikacji i informacji. Szkoła do współpracy zaangażowała artystę muzyka, Maxwella Thomasa, który posługuje się w swojej twórczości technologiami cyfrowymi. Przeprowadził on cykl warsztatów, mających na celu pobudzenie wyobraźni i zwrócenie uwagi uczniów na rolę, jaką odgrywa w ich życiu otaczające środowisko. Zajęcia miały również za zadanie zainspirować do działania i uzmysłowić możliwości, jakie dają technologie cyfrowe, a także pokazać, jak w prosty sposób można zaangażować to narzędzie