M a pa d r o g o wa U N e s c o d l a e d U K a c j i a r t Ys t Y c z N e j 327 Na podstawie wniosków przyjętych na wspomnianych wyżej konferencjach przygotowawczych oraz spotkaniach grup regionalnych sformułowano następujące zalecenia: 1.Zaleceniadlapedagogów,rodziców,artystów orazdyrektorówszkółi placówekoświatowych Uwrażliwianie,wspieraniei szkolenia · Uwrażliwianie opinii publicznej oraz uświadamianie wartości i oddziaływania edukacji artystycznej na społeczeństwo poprzez tworzenie zapotrzebowania na edukację artystyczną oraz na wykwalifikowanych nauczycieli sztuki; · Dawanie impulsu, wspieranie i udzielanie pomocy w zakresie nauczania i uczenia się poprzez sztukę; · Promowanie dostępu do sztuki oraz aktywnego uczestnictwa wszystkich dzieci jako podstawowego elementu edukacji; · Zachęcanie do wykorzystywania lokalnych i dostosowanych do sytuacji zasobów ludzkich i materialnych przy opracowywaniu kierunków i treści kształcenia o wysokiej jakości; · Dostarczanie środków i materiałów dydaktycznych, które pomogą uczącym w rozwijaniu, wykorzystywaniu oraz dzieleniu się wiedzą pedagogiczną obejmującą sztukę; · Zapewnienie pomocy ułatwiającej praktykom zajmującym się edukacją artystyczną wykorzystywanie innowacji technologicznych, dzięki którym edukacja artystyczna dotrze do grup marginalizowanych oraz powstaną nowatorskie materiały dydaktyczne; · Wspieranie kształcenia ustawicznego nauczycieli, artystów oraz pracowników społecznych w celu lepszego rozumienia różnorodności kulturowej w tych grupach zawodowych oraz zachęcenie ich do rozwijania potencjału kreatywnego, krytycznego i innowacyjnego u uczniów; · Ułatwianie i promowanie rozwoju praktyk artystycznych poprzez media cyfrowe; · Tworzenie, w razie potrzeby, ośrodków kultury i infrastruktury związanej z dostępem młodzieży do edukacji artystycznej;