334 d o K U M e N t Y UNesco · Zamawianie ekspertyz dotyczących studiów przypadku oraz badań, które mogą służyć jako model wykorzystywany w badaniach prowadzonych oddolnie i bardziej ukierunkowanych na praktykę. Takie studia przypadku mogą być przydatne w tworzeniu międzynarodowej sieci badaczy wymieniających się doświadczeniami z zakresu metodologii oraz tworzącymi ulepszone modele oceny przy aktywnym udziale studentów, artystów, nauczycieli i rodziców. Pozwoli to na budowanie kompetencji w przyszłości i rzuci nowe światło na proces uczenia się przez całe życie i sposoby ewaluacji; · Zachęcanie do prowadzenia badań na temat tradycyjnego wykorzystywania sztuki w uczeniu się i w życiu codziennym oraz ponowne odkrywanie takich możliwości; · Tworzenie rejestru i ocena zasobów bibliograficznych oraz innych źródeł informacji na temat edukacji artystycznej pod kątem analizy, przetwarzania i upowszechniania; · Usystematyzowanie ważnych doświadczeń, które mogą być pomocne przy opracowywaniu wskaźników jakości dla edukacji artystycznej oraz promowaniu wymiany doświadczeń; · Ułatwianie opracowywania i wprowadzania w życie projektów dotyczących kształcenia i badań na szczeblu regionalnym i międzynarodowym; · Tworzenie międzynarodowych sieci w celu ułatwiania współpracy regionalnej oraz dzielenia się najlepszych praktykami we wdrażaniu polityki edukacji artystycznej; Szkoleniai wsparcieadresowanedonauczycieli,szkółi artystów · Ułatwianie kształcenia nauczycieli w zakresie teorii i praktyki; · Promowanie międzynarodowego wsparcia na rzecz kształcenia nauczycieli oraz rozwijania programów nauczania w celu rozszerzania zakresu działalności i poprawy jakości edukacji artystycznej, szczególnie w krajach, w których środki są niewystarczające; · Zachęcanie artystów, osób przekazujących tradycje oraz animatorów kultury do uczestnictwa w nauczaniu w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych w celu poszerzania możliwości wykorzystywania przez uczniów różnych form wyrazu artystycznego; · Zachęcanie do tworzenia programów badawczych i szkoleniowych w ramach edukacji przez całe życie dla osób zawodowo zajmujących się edukacją artystyczną (artystów, nauczycieli, dyrektorów, projektantów itp.);