346 d o K U M e N t Y UNesco Cele Rozwoju Edukacji Artystycznej Cel1:Zagwarantowaniedostępnościedukacjiartystycznej jakopodstawowegoi trwałegokomponentujakościowej odnowyedukacji Strategia 1.a Uznanie edukacji artystycznej jako podstawy wszechstronnego rozwoju dzieci, młodzieży i osób uczących się w różnym wieku na płaszczyźnie twórczej, poznawczej, emocjonalnej, etycznej i społecznej Działania 1.a (i) Przyjęcie polityki edukacyjnej i zapewnienie środków pozwalających na ustawiczny dostęp do: – pogłębionej nauki we wszystkich dziedzinach sztuki dla uczniów na wszystkich poziomach nauczania jako elementu rozszerzonej i holistycznej edukacji; – – doświadczeń pozaszkolnych we wszystkich dziedzinach sztuki służących różnorodnemu spektrum uczących się w danych społecznościach; interdyscyplinarnych doświadczeń artystycznych w tym w zakresie sztuki cyfrowej i innych pojawiających się form sztuki – zarówno w szkole, jak i poza szkołą. 1.a (ii) Poprawa współdziałania między różnymi sferami rozwoju (kreatywnego, poznawczego, emocjonalnego, estetycznego i społecznego). 1.a (iii) Wprowadzanie wysokiej jakości systemu ewaluacji w celu monitorowania wszechstronnego rozwoju uczących się. Strategia 1.b Doskonalenie systemów i struktur edukacyjnych dzięki edukacji artystycznej Działania 1.b (i) Wykorzystywanie edukacji artystycznej jako metody uczenia się poprzez wprowadzanie wymiaru artystycznego i kulturowego do innych dyscyplin akademickich. 1.b (ii) Rozwijanie kreatywności nauczycieli i pracowników administracji szkolnej.