plaN z seUlU: cele rozwojU edUK acji art Yst YczNej 347 1.b (iii) Wykorzystywanie do wprowadzania nowatorskich metod pedagogicznych i kreatywnego podejścia, które zachęcają do nauki duże grono uczących się. Strategia 1.c Wprowadzanie systemów nauki przez całe życie i nauki międzypokoleniowej w dziedzinie edukacji artystycznej, na temat edukacji artystycznej i poprzez edukację artystyczną Działania 1.c (i) Zapewnienie uczącym się ze wszystkich środowisk społecznych dostępu do edukacji artystycznej przez całe życie w różnych strukturach środowiskowych i instytucjonalnych. 1.c (ii) Zagwarantowanie możliwości dostępu do edukacji artystycznej niezależnie od wieku. 1.c (iii) Stwarzanie warunków dla przekazu międzypokoleniowego pozwalającego na zachowanie wiedzy o sztuce tradycyjnej, ułatwianie zrozumienia między pokoleniami. Strategia 1.d Umacnianie potencjału w zakresie kierowania, promowania i rozwoju polityki dziedzinie edukacji artystycznej Działania 1.d (i) Umacnianie potencjału, który stanowią praktycy i naukowcy w reformowaniu polityki dotyczącej edukacji artystycznej poprzez włączenie zbiorowości marginalizowanych i grup znajdujących się w niekorzystnej sytuacji w procesach planowania programów edukacji artystycznej. 1.d (ii) Poprawa systemu komunikowania się w zakresie edukacji artystycznej i jej promowanie poprzez rozwijanie kontaktów z mediami, wypracowanie właściwego języka i wykorzystywanie technologii informacyjnych oraz systemów sieci wirtualnych do uzyskiwania całościowego obrazu inicjatyw krajowych i regionalnych. 1.d (iii) Ukazywanie znaczenia edukacji artystycznej w celu uświadomienia sobie przez ogół społeczeństwa wartości edukacji artystycznej, a także uzyskania wsparcia ze strony sektora publicznego i prywatnego w skali indywidualnej i społecznej.