plaN z seUlU: cele rozwojU edUK acji art Yst YczNej 35 1 Strategia 3.c Popieranie i wzmacnianie roli edukacji artystycznej w promowaniu odpowiedzialności społecznej, spójności społecznej, różnorodności kulturowej i dialogu kulturowego Działania 3.c (i) Zwracanie szczególnej uwagi na poznanie uwarunkowań osób uczących się i zachęcanie do działań edukacyjnych dostosowanych do danej sytuacji, w tym w stosunku do mniejszości i imigrantów. 3.c (ii) Zachęcanie do poznawania oraz rozumienia różnych form wyrazu kulturowego i artystycznego. 3.c (iii) Wprowadzanie do programów edukacji artystycznej elementów kształcenia kompetencji i umiejętności pedagogicznych oraz materiałów dydaktycznych dotyczących dialogu między kulturami. Strategia 3.d Budowanie przy pomocy edukacji artystycznej potencjału potrzebnego do podejmowania wyzwań globalnych, od pokoju do zrównoważonego rozwoju Działania 3.d (i) Koncentrowanie działań w sferze edukacji artystycznej na szerokim spektrum kwestii społecznych i kulturowych dotyczących współczesnego społeczeństwa, takich jak: środowisko, migracje, zrównoważony rozwój. 3.d (ii) Poszerzanie wymiaru wielokulturowego w działaniach dotyczących edukacji artystycznej oraz zwiększanie międzykulturowej mobilności uczniów i nauczycieli, by stawali się „obywatelami świata”. 3.d (iii) Wykorzystywanie działań w zakresie edukacji artystycznej do wzmacniania demokracji i pokoju w obrębie społeczności oraz do wspierania odbudowy społeczeństw dotkniętych skutkami konfliktów.