Strona głównaMapa stronySkrzynka kontaktowaPodgląd wydruku
  • UNESCO
  • Polski Komitet ds. UNESCO
  • Pytanie-odpowiedź
  • Regulamin przyznawania patronatu PK ds. UNESCO
  • Edukacja
    • Strategia
    • Edukacja dla Wszystkich
    • Szkoły Stowarzyszone
    • Sieć Katedr UNESCO
    • Stypendia i staże
    • Edukacja nt. HIV/AIDS
  • Kultura
  • Komunikacja i informacja
  • Nauka
  • Edukacja dla Wszystkich
  • Człowiek i Biosfera (MAB)
  • Geoparki
  • Dialog euro-arabski
  • Pamięć Świata
  • Sieć Katedr UNESCO
  • Sieć Miast Kreatywnych
  • Stypendia i staże
  • Światowe Dziedzictwo
  • Szkoły Stowarzyszone
  • Zrównoważony Rozwój
  • Biblioteka wirtualna
  • Partnerzy
  • Instrumentarium prawne
  • Informacja na temat przetwarzania danych osobowych
  • Deklaracja dostępności
Agenda Zrównoważonego Rozwoju 2030

Szczyt Ziemi Rio+20, 2012. Dokument końcowy

"Shaping the Future We Want" Raport końcowy Dekady EZR

Deklaracja końcowa Światowej Konferencji nt. ESD, Aichi-Nagoya (12-14.XI.2014)

Międzynarodowa Konferencja Edukacji nt. Zrównoważonego Rozwoju dla Zbliżenia Kultur i Różnorodności Biologicznej Muscat 2011 Deklaracja

Światowa Konferencja Edukacji nt. Zrównoważonego Rozwoju Bonn 2009 Deklaracja

IV Międzynarodowa Konferencja nt. Edukacji Środowiskowej Ahmedabad 2007 Deklaracja

Portal DESD
      jesteś tu:  Strona główna » Edukacja

Zrównoważony Rozwój

Cykl seminariów UNESCO poświęconych edukacji nt. zmian klimatu

26 kwietnia 2022 r. w godzinach 10.00-11.00 odbędzie się pierwsze z serii ośmiu seminariów online, organizowanych przez UNESCO we współpracy z Ramową Konwencją Narodów Zjednoczonych ds. Zmian Klimatu (UNFCC), poświęconych edukacji w tej dziedzinie. Seminaria, organizowane raz na miesiąc, w okresie od kwietnia do listopada br., poprzedzą konferencję COP27, planowaną w Sharm El-Sheikh (Egipt) w dniach 7-18 listopada 2022 r.

Celem projektu jest wsparcie systemów edukacyjnych w rozwoju wiedzy i umiejętności kształtowania w uczniach postaw skutecznego przeciwstawiania się zmianom klimatycznym i działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Ma on także uwidocznić centralną rolę edukacji w promowaniu szeroko rozumianych transformacji w kierunku budowania bardziej sprawiedliwych i zrównoważonych społeczeństw.

Tematyka planowanych seminariów wpisuje się bezpośrednio w opracowane przez UNESCO Program Ramowy wdrażania Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju po roku 2019, jak również w Program Działań na rzecz Wzmocnienia Klimatu (ACE), przyjęty na konferencji w Glasgow w 2021 roku.

W pierwszym seminarium, zaplanowanym na 26 kwietnia br., służącym jako wprowadzenie do serii ośmiu spotkań, postawione zostaną kluczowe pytania dotyczące roli edukacji w rozwiązywaniu kryzysu klimatycznego i promowaniu działań na rzecz zielonej transformacji naszych społeczeństw. Uczestnicy zastanowią się nad stanem rozwoju edukacji klimatycznej dzisiaj i jej znaczeniem dla rozwiązywania kryzysu klimatycznego w przyszłości. Postawione zostaną m.in. pytania:

Jaka jest rola edukacji w odpowiedzi na kryzys klimatyczny i jak powinna wyglądać transformacyjna edukacja w zakresie zmian klimatu?

Jakie wyzwania stoją przed krajami, jeśli chodzi o włączenie edukacji dotyczącej zmiany klimatu do polityki edukacyjnej i programu nauczania? Jak można stawić im czoła?

W seminarium można wziąć udział po uprzedniej rejestracji.

Kolejne seminaria z tego cyklu zaplanowane zostały na: 31 maja (14.00-15.00), 28 czerwca (12.20-13.30), 26 lipca (10.00-11.00), 30 sierpnia (14.00-15.00), 27 września (12.20-13.30), 25 października (10.00-11.00) i 29 listopada (14.00-15.00).

powrót

UNESCO dla realizacji Agendy 2030 na rzecz Zrównoważonego Rozwoju

UNESCO moving forward the 2030 Agenda for Sustainable Development

Strategia Zrównoważonego Rozwoju dla Polski do 2025

Raport z realizacji Cełów Zrównoważónego Rozwoju w Polsce (2018)

Światowa Konferencja UNESCO nt. Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju (Berlin, 17-19 maja 2021 r)

Deklaracja Berlińska nt. Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju (19 maja 2021 r.)

UNESCO a Dekada Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju

Deklaracja UNESCO o odpowiedzialności wobec przyszłych pokoleń (1997)

2017: Rok Zrównoważonej Turystyki dla Rozwoju
Konwencja o Różnorodności Biologicznej
Rok Różnorodności Biologicznej

Carpathian Sustainable Education Network CASALEN

MILENIJNE CELE ROZWOJU Raport ONZ 2010
MILENIJNE CELE ROZWOJU Raport ONZ 2009
MILENIJNE CELE ROZWOJU Raport ONZ 2008
Raport Funduszu Ludnościowego ONZ 2010 o stanie ludności świata
© Polski Komitet ds. UNESCO wykonanie strony www magprojekt, CMS