Strona głównaMapa stronySkrzynka kontaktowaPodgląd wydruku
  • UNESCO
  • Polski Komitet ds. UNESCO
  • Pytanie-odpowiedź
  • Regulamin przyznawania patronatu PK ds. UNESCO
  • Edukacja
    • Strategia
    • Edukacja dla Wszystkich
    • Szkoły Stowarzyszone
    • Sieć Katedr UNESCO
    • Stypendia i staże
    • Edukacja nt. HIV/AIDS
  • Kultura
  • Komunikacja i informacja
  • Nauka
  • Edukacja dla Wszystkich
  • Człowiek i Biosfera (MAB)
  • Geoparki
  • Dialog euro-arabski
  • Pamięć Świata
  • Sieć Katedr UNESCO
  • Sieć Miast Kreatywnych
  • Stypendia i staże
  • Światowe Dziedzictwo
  • Szkoły Stowarzyszone
  • Zrównoważony Rozwój
  • Biblioteka wirtualna
  • Instrumentarium prawne
  • Partnerzy
  • Informacja na temat przetwarzania danych osobowych
  • Deklaracja dostępności
Agenda Zrównoważonego Rozwoju 2030

Szczyt Ziemi Rio+20, 2012. Dokument końcowy

"Shaping the Future We Want" Raport końcowy Dekady EZR

Deklaracja końcowa Światowej Konferencji nt. ESD, Aichi-Nagoya (12-14.XI.2014)

Międzynarodowa Konferencja Edukacji nt. Zrównoważonego Rozwoju dla Zbliżenia Kultur i Różnorodności Biologicznej Muscat 2011 Deklaracja

Światowa Konferencja Edukacji nt. Zrównoważonego Rozwoju Bonn 2009 Deklaracja

IV Międzynarodowa Konferencja nt. Edukacji Środowiskowej Ahmedabad 2007 Deklaracja

Portal DESD
      jesteś tu:  Strona główna » Edukacja

Zrównoważony Rozwój

Wirtualna podróż po Światowych Geoparkach UNESCO

Światowa Sieć Geoparków uruchomiła na swojej stronie internetowej platformę VISIT US, ułatwiającą wirtualne podróżowanie po Światowych Geoparkach UNESCO. Dzięki mapie świata z zaznaczonymi na niej geoparkami można w szybki sposób dotrzeć do strony internetowej interesującego nas obiektu.

Światowa Sieć Geoparków zrzesza obecnie 147 Geoparków w 41 krajach. W Polsce od listopada 2015 roku status Światowego Geoparku UNESCO posiada transgraniczny polsko-niemiecki geopark Łuk Mużakowa, który stanowi jeden z czterech światowych geoparków transgranicznych UNESCO.

Światowe Geoparki UNESCO stanowią obszary o międzynarodowym znaczeniu ze względów geologicznych, gdzie istotną rolę dopełniającą odgrywają również inne elementy miejscowego dziedzictwa naturalnego, a także kulturowego - materialnego i niematerialnego.

Duże znaczenie w funkcjonowaniu geoparków ma rozwijanie działań badawczych i edukacyjnych, przyczyniających się do lepszego zrozumienia m.in. takich zagadnień, jak zrównoważone wykorzystywanie zasobów naturalnych czy łagodzenie skutków zmian klimatycznych. Obszary te mają również przyczyniać się do lokalnego rozwoju, pogłębienia związków lokalnej społeczności z regionem.

powrót

UNESCO a Zrównoważony Rozwój

Strategia Zrównoważonego Rozwoju dla Polski do 2025

Raport z realizacji Cełów Zrównoważónego Rozwoju w Polsce (2018)

Światowa Konferencja UNESCO nt. Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju (Berlin, 17-19 maja 2021 r)

Deklaracja Berlińska nt. Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju (19 maja 2021 r.)

UNESCO a Dekada Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju

Deklaracja UNESCO o odpowiedzialności wobec przyszłych pokoleń (1997)

2017: Rok Zrównoważonej Turystyki dla Rozwoju
Konwencja o Różnorodności Biologicznej
Rok Różnorodności Biologicznej

Carpathian Sustainable Education Network CASALEN

MILENIJNE CELE ROZWOJU Raport ONZ 2010
MILENIJNE CELE ROZWOJU Raport ONZ 2009
MILENIJNE CELE ROZWOJU Raport ONZ 2008
Raport Funduszu Ludnościowego ONZ 2010 o stanie ludności świata
© Polski Komitet ds. UNESCO wykonanie strony www magprojekt, CMS