Strona głównaMapa stronySkrzynka kontaktowaPodgląd wydruku
  • UNESCO
  • Polski Komitet ds. UNESCO
  • Pytanie-odpowiedź
  • Regulamin przyznawania patronatu PK ds. UNESCO
  • Edukacja
    • Strategia
    • Edukacja dla Wszystkich
    • Szkoły Stowarzyszone
    • Sieć Katedr UNESCO
    • Stypendia i staże
    • Edukacja nt. HIV/AIDS
  • Kultura
  • Komunikacja i informacja
  • Nauka
  • Edukacja dla Wszystkich
  • Człowiek i Biosfera (MAB)
  • Geoparki
  • Dialog euro-arabski
  • Pamięć Świata
  • Sieć Katedr UNESCO
  • Sieć Miast Kreatywnych
  • Stypendia i staże
  • Światowe Dziedzictwo
  • Szkoły Stowarzyszone
  • Zrównoważony Rozwój
  • Biblioteka wirtualna
  • Partnerzy
  • Instrumentarium prawne
  • Informacja na temat przetwarzania danych osobowych
  • Deklaracja dostępności
      jesteś tu:  Strona główna » Edukacja

Edukacja

Cykl seminariów UNESCO poświęconych edukacji nt. zmian klimatu

26 kwietnia 2022 r. w godzinach 10.00-11.00 odbędzie się pierwsze z serii ośmiu seminariów online, organizowanych przez UNESCO we współpracy z Ramową Konwencją Narodów Zjednoczonych ds. Zmian Klimatu (UNFCC), poświęconych edukacji w tej dziedzinie. Seminaria, organizowane raz na miesiąc, w okresie od kwietnia do listopada br., poprzedzą konferencję COP27, planowaną w Sharm El-Sheikh (Egipt) w dniach 7-18 listopada 2022 r.

Celem projektu jest wsparcie systemów edukacyjnych w rozwoju wiedzy i umiejętności kształtowania w uczniach postaw skutecznego przeciwstawiania się zmianom klimatycznym i działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Ma on także uwidocznić centralną rolę edukacji w promowaniu szeroko rozumianych transformacji w kierunku budowania bardziej sprawiedliwych i zrównoważonych społeczeństw.

Tematyka planowanych seminariów wpisuje się bezpośrednio w opracowane przez UNESCO Program Ramowy wdrażania Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju po roku 2019, jak również w Program Działań na rzecz Wzmocnienia Klimatu (ACE), przyjęty na konferencji w Glasgow w 2021 roku.

W pierwszym seminarium, zaplanowanym na 26 kwietnia br., służącym jako wprowadzenie do serii ośmiu spotkań, postawione zostaną kluczowe pytania dotyczące roli edukacji w rozwiązywaniu kryzysu klimatycznego i promowaniu działań na rzecz zielonej transformacji naszych społeczeństw. Uczestnicy zastanowią się nad stanem rozwoju edukacji klimatycznej dzisiaj i jej znaczeniem dla rozwiązywania kryzysu klimatycznego w przyszłości. Postawione zostaną m.in. pytania:

Jaka jest rola edukacji w odpowiedzi na kryzys klimatyczny i jak powinna wyglądać transformacyjna edukacja w zakresie zmian klimatu?

Jakie wyzwania stoją przed krajami, jeśli chodzi o włączenie edukacji dotyczącej zmiany klimatu do polityki edukacyjnej i programu nauczania? Jak można stawić im czoła?

W seminarium można wziąć udział po uprzedniej rejestracji.

Kolejne seminaria z tego cyklu zaplanowane zostały na: 31 maja (14.00-15.00), 28 czerwca (12.20-13.30), 26 lipca (10.00-11.00), 30 sierpnia (14.00-15.00), 27 września (12.20-13.30), 25 października (10.00-11.00) i 29 listopada (14.00-15.00).

powrót
Konferencja na temat potrzeby i znaczenia edukacji artystycznej, Łódź, 17-18.IX.2015 r.
Konferencja polskiej sieci ASP, Warszawa, 25-26.X.2013 r.
KONFERENCJE EDUKACYJNE UNESCO
Konfer. Edukac. UNESCO
Konferencja_Genewa2008
Konferencja_Moskwa2010
CONFINTEA VI 2010 Konferencja_Paryż 2009
Konferencja w Bonn 2009

© Polski Komitet ds. UNESCO wykonanie strony www magprojekt, CMS