Strona głównaMapa stronySkrzynka kontaktowaPodgląd wydruku
  • UNESCO
  • Polski Komitet ds. UNESCO
  • Pytanie-odpowiedź
  • Regulamin przyznawania patronatu PK ds. UNESCO
  • Edukacja
  • Kultura
  • Komunikacja i informacja
  • Nauka
    • Kierunki działania
    • Bioetyka
    • Człowiek i Biosfera (MAB)
    • Międzynarodowe Programy Naukowe
    • Stypendia l'Oreal UNESCO
    • Wiodące Ośrodki Badawcze
  • Edukacja dla Wszystkich
  • Człowiek i Biosfera (MAB)
  • Geoparki
  • Dialog euro-arabski
  • Pamięć Świata
  • Sieć Katedr UNESCO
  • Sieć Miast Kreatywnych
  • Stypendia i staże
  • Światowe Dziedzictwo
  • Szkoły Stowarzyszone
  • Zrównoważony Rozwój
  • Biblioteka wirtualna
  • Partnerzy
  • Instrumentarium prawne
  • Informacja na temat przetwarzania danych osobowych
  • Deklaracja dostępności
Europejskie Regionalne Centrum Ekohydrologii pod auspicjami UNESCO
      jesteś tu:  Strona główna » Nauka

Nauka

10 listopada: Światowy Dzień Nauki dla Pokoju i Rozwoju

Proklamowany przez UNESCO w 2001 roku Światowy Dzień Nauki dla Pokoju i Rozwoju służy podkreśleniu społecznej roli nauki i potrzeby szerokiej publicznej debaty na temat pojawiających się wciąż nowych zagadnień i wyzwań, przed jakimi staje nauka. Dzień przyczynia się do szerokiego, społecznego upowszechniania wiedzy na temat najnowszych osiągnięć nauki, uświadamiając jednocześnie rolę naukowców w poszerzaniu naszej wiedzy na temat Planety i w kształtowaniu zrównoważonych społeczeństw.

 czytaj więcej»

3 listopada: Międzynarodowy Dzień Rezerwatów Biosfery

Zgodnie z decyzją 41. Sesji Konferencji Generalnej UNESCO, 3 listopada 2022 r. po raz pierwszy obchodzony będzie Międzynarodowy Dzień Rezerwatów Biosfery. Wydarzenie, zorganizowane z tej okazji w siedzibie UNESCO, we współpracy ze wszystkimi regionami Światowej Sieci Rezerwatów Biosfery, służyło będzie prezentacji wkładu rezerwatów w zrównoważony rozwój.  czytaj więcej»

Międzynarodowy Dzień Georóżnorodności

6 października 2022 roku jest obchodzony po raz pierwszy Międzynarodowy Dzień Georóżnorodności. Jak zauważa z tej okazji Dyrektor Generalna UNESCO, „rozumienie procesów geologicznych ma podstawowe znaczenie dla odczytywania przeszłości Ziemi, korzystania z jej zasobów dzisiaj i przygotowywania się na trudną do przewidzenia przyszłość”.

Georóżnorodność to odpowiednik bioróżnorodności w odniesieniu do przyrody nieożywionej. Pozwala lepiej rozumieć złożone powiązania między przyrodą ożywioną i nieożywioną oraz zachodzące na Ziemi procesy.... czytaj więcej»

Polka laureatką nagrody L'Oréal-UNESCO International Rising Talents

Dr Karolina Mikulska-Rumińska została tegoroczną laureatką nagrody L'Oréal-UNESCO International Rising Talents, którą odebrała w dniu 22 czerwca w siedzibie UNESCO w Paryżu. Do nagrody nominowało ją jury programu L’Oréal Polska Dla Kobiet i... czytaj więcej»

Światowa Konferencja UNESCO na temat Szkolnictwa Wyższego

W dniach 18-20 maja 2022 r., pod hasłem „Nowe sposoby odkrywania szkolnictwa wyższego na nowo”, obradowała w Barcelonie Trzecia Światowa Konferencja Szkolnictwa Wyższego (WHEC2022), zorganizowana przez UNESCO, we współpracy i przy wsparciu rządu Hiszpanii, regionalnego rządu Katalonii, władz miejskich i regionalnych Barcelony oraz Global University Network for Innovation (GUNi/ACUP). Termin spotkania, pierwotnie zaplanowany na rok 2021, został... czytaj więcej»

poprzednie

1

2

3

4

5

6

7

następne

Sustainability Science in Central and Eastern Europe, Warszawa, 11-12.IX.2015
2019: Międzynarodowy Rok Układu Okresowego Pierwiastków Chemicznych
2015: Międzynarodowy Rok Światła
Mięzynarodowa Sieć Kobiet-Filozofów
© Polski Komitet ds. UNESCO wykonanie strony www magprojekt, CMS