Strona głównaMapa stronySkrzynka kontaktowaPodgląd wydruku
  • UNESCO
  • Polski Komitet ds. UNESCO
  • Pytanie-odpowiedź
  • Regulamin przyznawania patronatu PK ds. UNESCO
  • Edukacja
  • Kultura
  • Komunikacja i informacja
  • Nauka
  • Edukacja dla Wszystkich
  • Człowiek i Biosfera (MAB)
  • Geoparki
  • Dialog euro-arabski
  • Pamięć Świata
  • Sieć Katedr UNESCO
  • Sieć Miast Kreatywnych
  • Stypendia i staże
  • Światowe Dziedzictwo
  • Szkoły Stowarzyszone
  • Zrównoważony Rozwój
  • Biblioteka wirtualna
  • Instrumentarium prawne
  • Partnerzy
  • Informacja na temat przetwarzania danych osobowych
  • Deklaracja dostępności
Sieć Miast Kreatywnych UNESCO
Wirtualna Biblioteka Literatury Polskiej ¦wiatowa Biblioteka Cyfrowa
Wirtualna Biblioteka Literatury Polskiej Światowa Biblioteka Cyfrowa
      jesteś tu:  Strona główna

Cykl seminariów UNESCO poświęconych edukacji nt. zmian klimatu

26 kwietnia 2022 r. w godzinach 10.00-11.00 odbędzie się pierwsze z serii ośmiu seminariów online, organizowanych przez UNESCO we współpracy z Ramową Konwencją Narodów Zjednoczonych ds. Zmian Klimatu (UNFCC), poświęconych edukacji w tej dziedzinie. Seminaria, organizowane raz na miesiąc, w okresie od kwietnia do listopada br., poprzedzą konferencję COP27, planowaną w Sharm El-Sheikh (Egipt) w dniach 7-18 listopada 2022 r.

Celem projektu jest wsparcie systemów edukacyjnych w rozwoju wiedzy i umiejętności kształtowania w uczniach postaw skutecznego przeciwstawiania się zmianom klimatycznym i działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Ma on także uwidocznić centralną rolę edukacji w promowaniu szeroko rozumianych transformacji w kierunku budowania bardziej sprawiedliwych i zrównoważonych społeczeństw.

Tematyka planowanych seminariów wpisuje się bezpośrednio w opracowane przez UNESCO Program Ramowy wdrażania Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju po roku 2019, jak również w Program Działań na rzecz Wzmocnienia Klimatu (ACE), przyjęty na konferencji w Glasgow w 2021 roku.

W pierwszym seminarium, zaplanowanym na 26 kwietnia br., służącym jako wprowadzenie do serii ośmiu spotkań, postawione zostaną kluczowe pytania dotyczące roli edukacji w rozwiązywaniu kryzysu klimatycznego i promowaniu działań na rzecz zielonej transformacji naszych społeczeństw. Uczestnicy zastanowią się nad stanem rozwoju edukacji klimatycznej dzisiaj i jej znaczeniem dla rozwiązywania kryzysu klimatycznego w przyszłości. Postawione zostaną m.in. pytania:

Jaka jest rola edukacji w odpowiedzi na kryzys klimatyczny i jak powinna wyglądać transformacyjna edukacja w zakresie zmian klimatu?

Jakie wyzwania stoją przed krajami, jeśli chodzi o włączenie edukacji dotyczącej zmiany klimatu do polityki edukacyjnej i programu nauczania? Jak można stawić im czoła?

W seminarium można wziąć udział po uprzedniej rejestracji.

Kolejne seminaria z tego cyklu zaplanowane zostały na: 31 maja (14.00-15.00), 28 czerwca (12.20-13.30), 26 lipca (10.00-11.00), 30 sierpnia (14.00-15.00), 27 września (12.20-13.30), 25 października (10.00-11.00) i 29 listopada (14.00-15.00).

powrót

Kontakt z sekretariatem PK ds. UNESCO

Najnowsza publikacja Polskiego Komitetu ds. UNESCO

Edukacja medialna jako wyzwanie
Międzynarodowa Dekada Języków Rdzennych 2022-2032
DNI, TYGODNIE, DEKADY UNESCO
DNI, TYGODNIE, DEKADY ONZ

POLSKIE ROCZNICE POD AUSPICJAMI UNESCO 2022-2023

UNESCO dla realizacji Agendy 2030 na rzecz Zrównoważonego Rozwoju

UNESCO moving forward the 2030 Agenda for Sustainable Development

Agenda Zrównoważonego Rozwoju 2030

Publikacje Polskiego Komitetu ds. UNESCO

Lata proklamowane przez ONZ
Rok Tablicy Pierwiastków Chemicznych 2019 Year of Indigenous Languages 2019
Rok swiatla
Rok Zrównoważónej Turystyki 2017
Rok Współpracy w dziedzinie wody 2013 Rok Krystalografii
Rok Mlodziezy Rok Chemii
Rok Zbliżenia Kultur Rok Lasow
Rok Róznorodno¶ci Biologicznej Rocznica Praw Czlowieka



© Polski Komitet ds. UNESCO wykonanie strony www magprojekt, CMS