p r z Y K ł a dY p r o j eK tów d ot Ycz ącYc h K r e at Y w N eg o N aU cz a N i a ... 299 była przede wszystkim do dzieci i młodzieży ze środowisk zagrożonych wykluczeniem społecznym, które nie mają możliwości czy okazji uczestniczenia w życiu kulturalnym na co dzień. Program zapewniał warsztaty w bibliotekach i muzeach oraz zajęcia z kreatywnymi profesjonalistami reprezentującymi, takie dziedziny jak: muzyka, film, teatr, taniec, media cyfrowe. Program FYT był wprowadzony jako program pilotażowy w dziesięciu regionach Anglii i miał funkcjonować do końca 2011 roku. Jednak w związku z kryzysem, którego konsekwencją były cięcia budżetowe Art Council England zdecydował się go zamknąć z końcem 2010 roku. W czasie dwóch lat funkcjonowania wzięły w nim udział setki tysięcy dzieci, młodych ludzi i rodzin, tysiące szkół, instytucji kultury, nauczycieli i artystów. Program pozytywnie wpłynął na niwelowanie barier stojących na drodze do zrównoważonego dostępu do kultury. Zainicjował nowe strategiczne partnerstwa pomiędzy lokalnymi władzami i instytucjami kultury, dzięki czemu obecna oferta kulturalna dla młodych ludzi jest bardziej spójna i lepiej ukierunkowana. Ciekawym przykładem lokalnych działań w ramach programu „Find Your Talent” jestPUSH – Partnership for Urban South Hampshire,gdziewe współpracy z lokalną rozgłośnią radiową Express FM została powołana inicjatywa, której celem było zaangażowanie młodzieży do realizowania własnych audycji na antenie radia. Pracownicy rozgłośni wraz koordynatorami programu „FYT PUSH” opracowali ambitny 12-miesięczny cykl szkoleń i warsztatów, w ramach których uczestnicy mieli okazję zapoznać się z tajnikami pracy radiowca. Kolejnym etapem programu było praktyczne wykorzystanie świeżo zdobytej wiedzy podczas cotygodniowych audycji radiowych. Młodzi redaktorzy informowali słuchaczy o różnych projektach – realizowanych w ramach programu „FYT PUSH” oraz prowadzili swoje autorskie audycje. Współpraca z radiem Express FM pozwoliła dzieciom i młodzieży na podniesienie ich kompetencji komunikacyjnych, nauczyła pracy w zespole, kreatywnego podejścia do realizowanych zadań oraz wpłynęła pozytywnie na ich poczucie pewności siebie.