328 d o K U M e N t Y UNesco Partnerstwoi współpraca · Zachęcanie do tworzenia dynamicznych i trwałych form współpracy partnerskiej w ramach struktur edukacyjnych (formalnych i nieformalnych) i społecznych; · Ułatwianie udziału miejscowych artystów w nauczaniu oraz włączanie lokalnych form i technik artystycznych do procesu nauczania w celu umacniania lokalnych kultur i tożsamości; · Ułatwianie współpracy pomiędzy szkołami i rodzicami, a także miejscowymi organizacjami i instytucjami oraz mobilizowanie środków na szczeblu lokalnym w celu rozwijania programów edukacji artystycznej, tak by umożliwiać społecznościom dzielenie się wartościami kulturowymi oraz lokalnymi formami artystycznymi; Wdrażanie,ocenaorazdzieleniesięwiedzą · Wdrażanie i ocena projektów wspólnych dla szkół i lokalnej społeczności, opierających się na ścisłej współpracy; · Zachęcanie do tworzenia solidnej dokumentacji oraz dzielenie się wiedzą między nauczycielami; · Dzielenie się informacjami i danymi z wszystkimi zainteresowanymi stronami, w tym z rządem, społecznościami, mediami, organizacjami pozarządowymi oraz sektorem prywatnym; 2.Zaleceniadlaministerstwi decydentów Uznanieroliedukacjiartystycznej · Uznanie roli edukacji artystycznej w przygotowywaniu ogółu społeczeństwa i różnych grup społecznych do odbioru sztuki; · Uznanie znaczenia prowadzenia polityki w zakresie edukacji artystycznej uwzględniającej powiązania pomiędzy społecznościami, instytucjami społecznymi i edukacyjnymi oraz światem pracy; · Uznanie znaczenia powodzenia realizowanych w poszanowaniu specyfiki kulturowej projektów i praktyk związanych z edukacją artystyczną na szczeblu lokalnym. Inspirowanie się przykładami dobrych praktyk; · Przykładanie pierwszorzędnej wagi do uwrażliwiania opinii publicznej na to, co istotnego wnosi edukacja artystyczna do życia jednostek i ogółu społeczeństwa;