M a pa d r o g o wa U N e s c o d l a e d U K a c j i a r t Ys t Y c z N e j 333 2. Zweryfikowanie celów strategii edukacji dla wszystkich w celu uwzględnienia w nich edukacji artystycznej. 3. We współpracy z Unią Afrykańską umocnienie wsparcia dla krajowych instytucji, które dążą do promowania kultury i sztuki w Afryce (np. CRAC w Togo, CELTHO w Nigrze…), dla instytucji edukacji artystycznej (publicznych lub prywatnych), jak również inicjatyw obywatelskich zmierzających do umacniania miejscowych kompetencji w zakresie sztuki. 4. Wspieranie organizacji afrykańskiej regionalnej konferencji na temat edukacji artystycznej wraz z Unią Afrykańską oraz międzyrządowymi subregionalnymi organizacjami (CEDEAO, SADDEC, CEMAC, etc.). Badania,ocenai dzieleniesięwiedzą · Promowanie stałego oceniania wpływu edukacji artystycznej pod względem emocjonalnym, społecznym, kulturowym, poznawczym oraz w zakresie pobudzania kreatywności; · Promowanie regionalnego systemu gromadzenia i upowszechniania informacji na temat edukacji artystycznej; · Promowanie dzielenia się wiedzą oraz tworzenia sieci współpracy obserwatoriów edukacji artystycznej (ośrodków wymiany informacji) z Katedrami UNESCO i w ramach Sieci UNITWIN8); · Promowanie badań na temat sztuki, które wnosiłyby wkład w rozwój tej dziedziny; · Utworzenie międzynarodowej bazy danych badań w celu dostarczania popartych naukowo dowodów na wpływ edukacji artystycznej i kreatywności w skali indywidualnej i społecznej, w tym również, ale nie tylko, w takich obszarach jak wszechstronny rozwój osobisty człowieka, spójność społeczna, umiejętność rozwiązywania konfliktów, zdrowie publiczne oraz wykorzystywanie nowych technologii w szkole w wyrażaniu myśli twórczej; 8 zob. Action Plan for Asia: Arts in Asian Education Observatories,Educating forCreativity:BringingtheArtsandCultureintoAsianEducation Report of the Asian Regional Symposia on Arts Education, UNESCO 2005. (Plan Działania dla Azji: Sztuka w azjatyckich obserwatoriach edukacyjnych. Kształcenie dla kreatywności: Włączanie kultury i sztuki do edukacji w Azji. Raport z Azjatyckich Sympozjów Regionalnych na temat Edukacji Artystycznej), UNESCO 2005