340 d o K U M e N t Y UNesco się krytycznego myślenia. LTA pozwala na docieranie do dzieci, które miałyby problemy w uczeniu się metodą tradycyjną. Co więcej, projekt sprzyja podnoszeniu poczucia własnej wartości dziecka oraz jego osobistemu rozwojowi. Tego rodzaju przygotowanie jest jedyne w swoim rodzaju i ma zindywidualizowany charakter, uwzględniający zainteresowania ucznia oraz słabe i mocne strony każdej klasy. Może obejmować każdą dziedzinę lub tematykę, od nauk przyrodniczych po matematykę. Gdy nauczyciele określą temat, który wymaga dodatkowej pomocy i zdefiniują cele – które chcą osiągnąć, a także zdolności i postawy – które chcą wydobyć i promować, artysta i pedagog muzealny planują serię warsztatów podzielonych na jednostki lekcyjne. Półtoragodzinne warsztaty obejmujące różne dziedziny – od fotografii, malarstwa i rzeźby po wideo, sztukę cyfrową oraz muzykę – odbywają się w szkole raz w tygodniu przez dwadzieścia tygodni. Artyści uczestniczący w tym programie, wspólnie z nauczycielami, pełnią decydującą rolę w stymulowaniu pracy dzieci oraz w zachęcaniu ich do wykorzystywania w przedmiotach programu nauczania myślenia pojęciowego – właściwego dla kreatywności artystycznej. · na szczeblu nauczycieli Windmill Performing Arts, Australia Windmill Performing Arts (Sztuki widowiskowe Windmill) jest inicjatywą mającą na celu rozwijanie współpracy między artystami, nauczycielami i instytucjami poprzez zamawianie nowych realizacji artystycznych, budowanie partnerstwa, organizowanie wspólnych przedstawień, wyjazdów w teren i podejmowanie prac badawczych. Od chwili utworzenia Windmill Performing Arts w 2002 roku powstał szereg spektakli dziecięcych w kraju i za granicą, w tak różnych dziedzinach jak: teatr, opera, muzyka, taniec, balet i teatr lalek. Poznawczy i wszechstronny rozwój dziecka jest nadrzędnym celem działalności Windmill Performing Arts. W związku z tym zainicjowano programy współpracy z uczelniami wyższymi i z sektorem edukacyjnym, takie jak: kształcenie zawodowe wychowawców i artystów, warsztaty artystyczne dla rodzin oraz programy badawcze dotyczące edukacji artystycznej. Jedną z inicjatyw podjętych we współpracy z uniwersytetem jest przedsięwzięcie pn. „Głosy dzieci” – projekt badawczy mający na celu rozpoznanie i udokumentowanie wpływu występów artystycznych na uczenie się. Badania mają dostarczyć wskazówek w sprawie przyszłych przedsięwzięć i danych pozwalających na ocenę edukacji artystycznej w Australii.