350 d o K U M e N t Y UNesco Cel3:Stosowaniezałożeńi praktykw zakresieedukacji artystycznejw odpowiedzinaspołecznei kulturowe wyzwaniawspółczesnegoświata Strategia 3.a Wykorzystywanie edukacji artystycznej do wzmacniania kreatywnego i innowacyjnego potencjału społeczeństwa Działania 3.a (i) Rozszerzenie edukacji artystycznej na wszystkie szkoły i społeczności w celu rozwijania twórczego i innowacyjnego potencjału jednostek oraz wykształcenia nowego pokolenia kreatywnych obywateli. 3.a (ii) Wykorzystywanie edukacji artystycznej w promowaniu kreatywnych i innowacyjnych działań na rzecz rozwoju społeczeństw pod względem społecznym, kulturalnym i gospodarczym. 3.a (iii) Wykorzystywanie innowacji w technologiach komunikacyjnych jako źródła krytycznego i kreatywnego myślenia. Strategia 3.b Uznanie i rozwijanie korzystnych aspektów edukacji artystycznej na rzecz dobrostanu społecznego i kulturowego Działania 3.b (i) Zachęcanie do uznania aspektów edukacji artystycznej dotyczących dobrostanu społecznego i kulturowego, w tym m.in.: – – – wartości całej gamy doświadczeń w zakresie tradycyjnych i współczesnych praktyk artystycznych, terapeutycznego wymiaru edukacji artystycznej i jego wpływu na zdrowie, potencjału, jaki stanowi edukacja artystyczna w zakresie budowania, ochrony tożsamości i dziedzictwa oraz promocji różnorodności i dialogu między kulturami, – roli edukacji artystycznej w odbudowie obszarów dotkniętymi skutkami konfliktów i klęskami żywiołowymi. 3.b (ii) Wprowadzanie wiedzy na temat dobrostanu społecznego i kulturowego do programów kształcenia specjalistów w zakresie edukacji artystycznej. 3.b (iii) Wykorzystywanie edukacji artystycznej jako elementu motywującego uczniów do nauki i ograniczenia liczby przypadków porzucania przez nich szkoły.