Pod hasłem „Nauczyciele, jakich potrzebujemy dla edukacji, jakiej chcemy” obchodzony będzie w 2023 roku Światowy Dzień Nauczycieli, poświęcony przede wszystkim dyskusjom i analizom przyczyn masowego w skali świata zjawiska odchodzenia nauczycieli z zawodu oraz próbom znalezienia sposobu na odwrócenie tej niekorzystnej tendencji, niosącej katastrofalne skutki dla stanu edukacji na świecie i realizacji Celu 4. Agendy na rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030.
W siedzibie UNESCO w Paryżu zaplanowano dwudniowe obchody Światowego Dnia Nauczycieli. 5... czytaj więcej»
W Kioto (Japonia) zakończyła się pięciodniowa (11-15 września br.) wymiana kulturalna z udziałem koordynatorów krajowych oraz nauczycieli i uczniów Sieci Szkół Stowarzyszonych UNESCO (ASPnet). Spotkali się tam przedstawiciele 9 krajów: Japonii, Korei Południowej, Singapuru, Gambii, Omanu, Belgii, Niderlandów, Polski oraz Wielkiej Brytanii, która zainicjowała wydarzenie. Spotkanie było... czytaj więcej»
UNESCO będzie obchodzić Międzynarodowy Dzień Alfabetyzacji (ILD) 8 września 2023 r. pod hasłem „Promowanie alfabetyzacji w świecie przechodzącym transformację: budowanie podstaw zrównoważonych i pokojowych społeczeństw” (Promoting literacy for a world in transition: Building the foundation for sustainable and peaceful societies).
Obchody dnia staną się okazją do połączenia wysiłków społeczności międzynarodowej na rzecz przyspieszenia... czytaj więcej»
Ukazał się najnowszy Raport UNESCO na temat stanu edukacji na świecie (Global Education Monitoring Report 2023), zatytułowany „Technologia jako narzędzie w edukacji. Na czyich warunkach?” (Technology in education: A tool on whose terms?). Prezentacja Raportu odbyła się 26 lipca br. w stolicy Urugwaju, Montevideo.
Miejsce prezentacji (po raz pierwszy w Ameryce Łacińskiej) wybrano ze... czytaj więcej»
Ogłoszony w lutym br. przez Polski Komitet do spraw UNESCO „Konkurs na esej zatytułowany: Czym jest dla mnie dziedzictwo kultury? spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem uczniów polskiej sieci Szkół Stowarzyszonych UNESCO. Wpłynęło 17 esejów, przesłanych przez młodzież reprezentującą 12 szkół z różnych miast, w tym aż sześć prac uczniów V Liceum Ogólnokształcącego w... czytaj więcej»