Światowa Konferencja na temat opieki nad małym dzieckiem i edukacji wczesnodziecięcej (ECCE), organizowana przez UNESCO i rząd Republiki Uzbekistanu, obradowała będzie pod hasłem #EducationStartsEarly w dniach 14-16 listopada 2022 r. w Taszkiencie.
Głównym celem konferencji jest zachęcenie państw członkowskich do ponownego zainteresowania się i angażowania odpowiednich środków w zapewnienie każdemu dziecku, już w okresie wczesnego dzieciństwa,... czytaj więcej»
„Transformacja edukacji zaczyna się od nauczycieli” to temat obchodów Światowego Dnia Nauczycieli w 2022 r. Organizowane w dniach 5-7 października br., będą się one koncentrowały na decyzjach i zobowiązaniach podjętych podczas zakończonego we wrześniu br. Szczytu ONZ Transforming Education, ze szczególnym naciskiem na ich implikacje dla nauczycieli i nauczania.
Trzydniowe obchody Dnia w siedzibie UNESCO otworzą (5 października, 10:00-11:30) wystąpienia: Zastępczyni Dyrektor Generalnej UNESCO ds. Edukacji, Stefanii Giannini, a także przedstawicieli... czytaj więcej»
Uznając, że edukacja jest prawem człowieka, a jednocześnie podstawą pokoju, tolerancji i zrównoważonego rozwoju, Sekretarz Generalny Organizacji Narodów Zjednoczonych zdecydował o zwołaniu Światowego Szczytu poświęconego Przekształceniom Edukacji (Transforming Education Summit - TES) we wrześniu br., w siedzibie ONZ w Nowym Jorku.
Szczyt jest zwoływany w odpowiedzi na globalny kryzys w edukacji, zarówno w sferze jej dostępności i inkluzywności, jak i jakości... czytaj więcej»
Dzień, który obchodzony jest w bieżącym roku po raz trzeci, ustanowiony został Rezolucją Zgromadzenia Ogólnego Narodów Zjednoczonych nr 74/275, przyjętą 28 maja 2020 roku na wniosek Kataru, przy wsparciu 62 innych krajów.
Uznając znaczenie podnoszenia świadomości na temat pilnej potrzeby ochrony edukacji przed atakami, Rezolucja wyznacza UNESCO i UNICEF jako współorganizatorów corocznych obchodów tego... czytaj więcej»
Gwałtowne wydarzenia, mające miejsce na świecie w ostatnich latach, takie jak epidemia COVID-19, zmieniają zasadniczo cały kontekst działań podejmowanych także w dziedzinie alfabetyzacji. W następstwie pandemii prawie 24 miliony uczniów znalazły się poza systemem edukacji formalnej i mogą do niego nigdy nie powrócić, z czego ponad 11 milionów stanowią dziewczęta i młode kobiety. Aby nie pozostawić nikogo w tyle, musimy wzbogacić i przekształcić istniejące przestrzenie uczenia się poprzez podejście zintegrowane, umożliwiając naukę czytania i pisania w perspektywie... czytaj więcej»