Jesienią 2023 r. PK do spraw UNESCO zorganizował kolejny cykl webinarów adresowanych do uczniów i nauczycieli polskiej sieci Szkół Stowarzyszonych UNESCO. Ten etap projektu edukacyjnego poświęcony był polskim obiektom na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO i realizowany we współpracy z Ligą Miejsc Światowego Dziedzictwa w Polsce, instytucjami kultury oraz ze wsparciem eksperckim Narodowego Instytutu Dziedzictwa. Naszymi wykładowcami były osoby bezpośrednio z tymi obiektami związane, zajmujące się ich promocją i popularyzacją problematyki Światowego Dziedzictwa w Polsce, zaangażowane w... czytaj więcej»
Pod hasłem „Nauczyciele, jakich potrzebujemy dla edukacji, jakiej chcemy” obchodzony będzie w 2023 roku Światowy Dzień Nauczycieli, poświęcony przede wszystkim dyskusjom i analizom przyczyn masowego w skali świata zjawiska odchodzenia nauczycieli z zawodu oraz próbom znalezienia sposobu na odwrócenie tej niekorzystnej tendencji, niosącej katastrofalne skutki dla stanu edukacji na świecie i realizacji Celu 4. Agendy na rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030.
W siedzibie UNESCO w Paryżu zaplanowano dwudniowe obchody Światowego Dnia Nauczycieli. 5... czytaj więcej»
W Kioto (Japonia) zakończyła się pięciodniowa (11-15 września br.) wymiana kulturalna z udziałem koordynatorów krajowych oraz nauczycieli i uczniów Sieci Szkół Stowarzyszonych UNESCO (ASPnet). Spotkali się tam przedstawiciele 9 krajów: Japonii, Korei Południowej, Singapuru, Gambii, Omanu, Belgii, Niderlandów, Polski oraz Wielkiej Brytanii, która zainicjowała wydarzenie. Spotkanie było... czytaj więcej»
UNESCO będzie obchodzić Międzynarodowy Dzień Alfabetyzacji (ILD) 8 września 2023 r. pod hasłem „Promowanie alfabetyzacji w świecie przechodzącym transformację: budowanie podstaw zrównoważonych i pokojowych społeczeństw” (Promoting literacy for a world in transition: Building the foundation for sustainable and peaceful societies).
Obchody dnia staną się okazją do połączenia wysiłków społeczności międzynarodowej na rzecz przyspieszenia... czytaj więcej»
Ukazał się najnowszy Raport UNESCO na temat stanu edukacji na świecie (Global Education Monitoring Report 2023), zatytułowany „Technologia jako narzędzie w edukacji. Na czyich warunkach?” (Technology in education: A tool on whose terms?). Prezentacja Raportu odbyła się 26 lipca br. w stolicy Urugwaju, Montevideo.
Miejsce prezentacji (po raz pierwszy w Ameryce Łacińskiej) wybrano ze... czytaj więcej»