23 czerwca br., po raz pierwszy wirtualnie, odbędzie się prezentacja Światowego Raportu na temat Edukacji 2020 (Global Education Monitoring Report), noszącego w tym roku tytuł „Inclusion and Education. All Means All” (Włączenie i edukacja. Wszystko oznacza wszystko). Raport zawiera wyniki analiz i badań nad stanem edukacji na świecie oraz ocenę stopnia realizacji Celu 4. Agendy dla Zrównoważonego Rozwoju 2030 i towarzyszących mu dziesięciu zadań, jak również innych Celów Agendy powiązanych w jakiś sposób z... czytaj więcej»
Decyzją 36. sesji Konferencji Generalnej UNESCO w 2011 r. (Rezolucja 36 / C55) czwarty tydzień maja ogłoszono Międzynarodowym Tygodniem Edukacji Artystycznej.
Sztuka, w całej swojej różnorodności, jest niezbędnym elementem wszechstronnej edukacji dla pełnego rozwoju jednostki. Dziś umiejętności, wartości i zachowania promowane przez edukację artystyczną są ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Kompetencje te: kreatywność, umiejętność współpracy i pomysłowość w rozwiązywaniu problemów – pomagają... czytaj więcej»
UNESCO ułatwia dostęp do różnorodnych źródeł i narzędzi służących edukacji na odległość. Przypominamy, że na specjalnie utworzonej stronie internetowej w portalu UNESCO dostępna jest lista aplikacji, platform i zasobów do edukacji na odległość, które mogą być pomocne zarówno uczniom i studentom, jak nauczycielom i rodzicom w organizacji i przeprowadzaniu zdalnego nauczania w czasie, kiedy zamknięte są szkoły i uczelnie.
Na stronie UNESCO... czytaj więcej»
Pandemia COVID-19 oznacza globalny kryzys i wyzwanie bez precedensu, również w odniesieniu do obszarów kompetencji UNESCO: edukacji, nauki, kultury oraz komunikacji społecznej i informacji.
Wobec zamknięcia szkół i uczelni w ponad 160 krajach na całym świecie, szczególnie pilną potrzebą z punktu widzenia mandatu UNESCO jest zapewnienie w warunkach pandemii równego dostępu do edukacji. W tym celu UNESCO zarówno prowadzi monitoring i konsultacje na różnych szczeblach, jak i np. ułatwia dostęp do oprogramowania i materiałów potrzebnych do nauczania na odległość. Na specjalnie utworzonej... czytaj więcej»
Od 2015 roku przy Instytucie Kształcenia Ustawicznego UNESCO (UNESCO Institute for Longlife Learning – UIL) w Hamburgu działa Światowa Sieć Miast Uczących Się (UNESCO Global Network of Learning Cities – GNLC).
Celem Sieci jest wspieranie trwałego rozwoju społeczności miejskich w obszarze podnoszenia wiedzy i zdobywania nowych kwalifikacji, dzięki prowadzeniu partnerskiej współpracy miast członkowskich.
W ramach UNESCO GNLC miasta zobowiązują się do prowadzenia polityk miejskich ukierunkowanych... czytaj więcej»