5 listopada, w tym roku po raz pierwszy obchodzony będzie Międzynarodowy dzień przeciwko przemocy i nękaniu, w tym cybernękaniu w szkole (International Day against Violence and Bullying at School Including Cyberbullying), proklamowany na 40. Sesji Konferencji Generalnej UNESCO w listopadzie 2019 r. Propozycja, poparta przez wszystkie 193 kraje członkowskie Organizacji, zgłoszona została przez Francję, Meksyk i... czytaj więcej»
Począwszy od 9 września br., UNESCO, we współpracy z Federalnym Ministerstwem Edukacji i Badań Naukowych Niemiec oraz z Niemieckim Komitetem ds. UNESCO, organizuje serię webinariów on-line na temat przyszłych kierunków rozwoju edukacji dla zrównoważonego rozwoju.
czytaj więcej»23 czerwca br., po raz pierwszy wirtualnie, odbędzie się prezentacja Światowego Raportu na temat Edukacji 2020 (Global Education Monitoring Report), noszącego w tym roku tytuł „Inclusion and Education. All Means All” (Włączenie i edukacja. Wszystko oznacza wszystko). Raport zawiera wyniki analiz i badań nad stanem edukacji na świecie oraz ocenę stopnia realizacji Celu 4. Agendy dla Zrównoważonego Rozwoju 2030 i towarzyszących mu dziesięciu zadań, jak również innych Celów Agendy powiązanych w jakiś sposób z... czytaj więcej»
UNESCO ułatwia dostęp do różnorodnych źródeł i narzędzi służących edukacji na odległość. Przypominamy, że na specjalnie utworzonej stronie internetowej w portalu UNESCO dostępna jest lista aplikacji, platform i zasobów do edukacji na odległość, które mogą być pomocne zarówno uczniom i studentom, jak nauczycielom i rodzicom w organizacji i przeprowadzaniu zdalnego nauczania w czasie, kiedy zamknięte są szkoły i uczelnie.
Na stronie UNESCO... czytaj więcej»
Pandemia COVID-19 oznacza globalny kryzys i wyzwanie bez precedensu, również w odniesieniu do obszarów kompetencji UNESCO: edukacji, nauki, kultury oraz komunikacji społecznej i informacji.
Wobec zamknięcia szkół i uczelni w ponad 160 krajach na całym świecie, szczególnie pilną potrzebą z punktu widzenia mandatu UNESCO jest zapewnienie w warunkach pandemii równego dostępu do edukacji. W tym celu UNESCO zarówno prowadzi monitoring i konsultacje na różnych szczeblach, jak i np. ułatwia dostęp do oprogramowania i materiałów potrzebnych do nauczania na odległość. Na specjalnie utworzonej... czytaj więcej»