Przypadający 10 listopada Światowy Dzień Nauki dla Pokoju i Rozwoju obchodzony jest w 2021 roku pod hasłem „Budowania społeczności przygotowanych na zmiany klimatyczne” (Building Climate Ready Communities).
Pod takim właśnie hasłem UNESCO organizuje 5 listopada br., w godzinach 13.00-15.00 webinarium , poświęcone aspektom naukowym zmian klimatycznych oraz proponowanym obecnie przez naukę i technologię innowacyjnym rozwiązaniom najważniejszych globalnych problemów... czytaj więcej»
Organizowany przez UNESCO we współpracy ze Światową Organizacją Zdrowia (WHO), Tydzień Radia Zdalnego (Remote Radio Weak) to internetowy projekt pomocy lokalnym stacjom radiowym, przede wszystkim w rozwoju ich kompetencji i umiejętności tworzenia profesjonalnych przekazów w przypadku sytuacji szczególnych, kryzysowych lub zagrożeń. Program, zorganizowany w formie webinarium, obejmie kilka obszarów tematycznych, ze szczególnym uwzględnieniem... czytaj więcej»
27 października 2021 r. obchodzony jest Światowy Dzień Dziedzictwa Audiowizualnego, proklamowany przez UNESCO w 2005 roku w celu zwrócenia uwagi na ten rodzaj dziedzictwa i jego znaczenie dla historii, zwłaszcza ostatniego stulecia, oraz dla rozumienia – przez obecne i przez przyszłe pokolenia – nas samych i świata w którym żyjemy, z całym jego bogactwem różnorodności kultur, społeczeństw i doświadczeń. czytaj więcej»
Obchody Tygodnia (Global Media and Information Literacy Week), przypadające w dniach 24-31 października 2021 r., odbywać się będą pod hasłem „Kompetencje medialne i cyfrowe na rzecz dobra publicznego”. Po raz pierwszy od proklamowania Tygodnia w 2011 roku, jego główne obchody organizowane będą w Afryce Subsaharyjskiej, a dokładnie w Republice Południowej Afryki. Wśród głównych wydarzeń, zaplanowanych online, znajdą się: konferencja... czytaj więcej»
Ośrodek Informacji ONZ w Warszawie (UNIC/Warsaw), wraz ze Stowarzyszeniem Narodów Zjednoczonych w Polsce (UNAP), Polskim Instytutem Ekonomicznym (PIE) oraz Ten Square Games zapraszają do udziału w konferencji internetowej „Generacja COVID-19 - przyszłość młodych ludzi w... czytaj więcej»