284 e d U K a c j a p o p r z e z K U lt U r ę . K r e at Y w N o ś ć i i N N o wa c Yj N o ś ć · zapewnianie jakości powinno obejmować regularną ocenę instytucji lub programów przez organy lub agencje monitorowania zewnętrznego; · organy lub agencje monitorowania zewnętrznego zapewniające jakość powinny być poddawane regularnym przeglądom; · zapewnianie jakości powinno obejmować następujące wymiary: kontekst, wkład, proces i informacje wyjściowe, zwracając uwagę na rezultaty i efekty uczenia się. Systemy zapewniania jakości powinny obejmować następujące elementy: – – – – – – – jasne i mierzalne cele i standardy, wytyczne dotyczące wdrażania, w tym zaangażowanie zainteresowanej strony, odpowiednie zasoby, spójne metody oceny, wiążące ocenę wewnętrzną z oceną zewnętrzną, mechanizmy informacji zwrotnej i procedury służące poprawie, szeroko dostępne wyniki oceny, inicjatywy zapewniania jakości na poziomie międzynarodowym, krajowym i regionalnym powinny być koordynowane w celu zagwarantowania przeglądu spójności, synergii i analizy całego systemu, – zapewnianie jakości powinno być procesem współpracy na wszystkich poziomach i we wszystkich systemach kształcenia i szkolenia, angażującym istotne zainteresowane strony w państwach członkowskich oraz w całej Wspólnocie, – wskazówki dotyczące zapewniania jakości na poziomie wspólnotowym mogą określać punkty odniesienia dla oceny i wzajemnego uczenia się”. Z drugiej strony najważniejszy dokument strategiczny Unii Europejskiej Europa2020 Strategianarzeczinteligentnegoi zrównoważonego rozwojusprzyjającegowłączeniuspołecznemu przyjmuje wizję europejskiej społecznej gospodarki rynkowej, która opierać się ma na współzależnych i wzajemnie uzupełniających się obszarach priorytetowych: · inteligentnym wzroście – oznaczającym rozwój gospodarki opartej na wiedzy i innowacjach;