plaN z seUlU: cele rozwojU edUK acji art Yst YczNej 349 Działania 2.c (i) Popieranie badań teoretycznych oraz prac badawczych w zakresie edukacji artystycznej w celu powiązania teorii i badań z praktyką. 2.c (ii). Zachęcanie do współpracy służącej rozwojowi badań dotyczących edukacji artystycznej i ich upowszechniania, oraz promowania przykładów najlepszych praktyk w zakresie edukacji artystycznej za pośrednictwem struktur międzynarodowych, takich jak ośrodki badawcze i obserwatoria. 2.c (iii) Gromadzenie wiarygodnych danych na temat wpływu edukacji artystycznej i zapewnienie ich szerokiego upowszechniania. Strategia 2.d Ułatwianie współdziałania między nauczycielami i artystami w programach szkolnych i pozaszkolnych Działania 2.d (i) Mobilizowanie szkół do inicjowania partnerskiej współpracy między artystami i nauczycielami na rzecz realizacji programów nauczania. 2.d (ii) Zachęcanie organizacji działających w środowisku lokalnym do współpracy z nauczycielami w celu oferowania programów edukacji artystycznej różnym adresatom. 2.d (iii) Opracowywanie projektów kulturalnych na rzecz różnych środowisk realizowanych przy aktywnej współpracy rodziców, członków rodzin i społeczności lokalnej. Strategia 2.e Inicjowanie współpracy partnerskiej w dziedzinie edukacji artystycznej między różnymi podmiotami i sektorami Działania 2.e (i) Budowanie partnerstwa w ramach instytucji rządowych i poza nimi w celu umocnienia roli edukacji artystycznej w społeczeństwie, zwłaszcza w sektorach edukacji, kultury, spraw społecznych, zdrowia, przemysłu i komunikacji. 2.e (ii) Koordynowanie wysiłków rządów, społeczeństwa obywatelskiego, instytucji szkolnictwa wyższego i stowarzyszeń zawodowych w celu wspierania założeń polityki i praktyk zawodowych w zakresie edukacji artystycznej. 2.e (iii) Zachęcanie podmiotów sektora prywatnego, takich jak fundacje i organizacje charytatywne do uczestnictwa w budowaniu programów edukacji artystycznej na zasadzie partnerstwa.