348 d o K U M e N t Y UNesco Cel2:Zapewnieniewysokiejjakościprogramówi działań dotyczącychedukacjiartystycznejnaetapiezarówno koncepcji,jaki realizacji. Strategia 2.a Ustanowienie wysokich standardów dla edukacji artystycznej, odpowiadających lokalnym potrzebom, infrastrukturze i kontekstom kulturowym Działania 2.a (i) Ustanawianie wysokich standardów dla realizacji programów edukacji artystycznej w szkołach i w środowisku lokalnym. 2.a (ii) Wprowadzanie oficjalnie uznanych kwalifikacji dla nauczycieli i asystentów środowiskowych w zakresie edukacji artystycznej. 2.a (iii) Zagwarantowanie niezbędnych i odpowiednich środków oraz wyposażenia odpowiadających potrzebom edukacji artystycznej. Strategia 2.b Zapewnienie nauczycielom, artystom i społecznościom dostępu do ustawicznego kształcenia w zakresie edukacji artystycznej Działania 2.b (i) Zapewnienie nauczycielom przedmiotów nauczania ogólnego i artystycznego oraz artystom zajmującym się edukacją potrzebnych umiejętności i wiedzy poprzez stworzenie mechanizmów ustawicznego kształcenia zawodowego. 2.b (ii) Wdrażanie założeń i praktyk artystycznych w zakresie kształcenia kadry bez praktyki pedagogicznej i w kształceniu nauczycieli czynnych zawodowo. 2.b (iii) Zagwarantowanie realizacji kształcenia w zakresie edukacji artystycznej poprzez rozbudowę procedur monitorowania jakości, takich jak nadzór i doradztwo. Strategia 2.c Rozwijanie wymiany między badaczami i praktykami w dziedzinie edukacji artystycznej